PhD Interview
.

زبان برای دکتری ۱۴۰۲

منابع زبان دکتری ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ و جدیدترین کتاب های زبان عمومی دکتری در این صفحه معرفی می شوند.  در زیربعضی از نکات زبان انگلیسی برای داوطلبان دکتری بصورت خلاصه لیست شده است:

✔️ تاثیر زبان در کنکور دکتری ۱۴۰۲ چقدر است؟

تاثیر زبان در آزمون دکترا به میزان ۱۷ درصد است.

✔️ سطح زبان در آزمون دکتری چگونه است؟

سطح زبان در کنکور دکتری ۱۴۰۲ ، در یک سطح عمومی می باشد اما سوالات زبان دکترای گروه های آزمایشی مختلف متفاوت است.

✔️ مدرک زبان برای دکتری چیست؟

مدرک زبان دکتری یکی از مدارک تافل، آیلتس، تولیمو سازمان سنجش، MSRT وزارت علوم، EPT دانشگاه آزاد و MHLE وزارت بهداشت است که دو مدرک تافل و آیلتس در همه دانشگاه ها قابل ارائه می باشد.

✔️ آسان ترین مدرک زبان برای دکترا چیست؟

آسان ترین مدرک زبان انگلیسی جهت مصاحبه دکتری که از اعتبار بین المللی برخوردار باشد مدرک آیلتس (IELTS) است.

✔️ مدرک زبان انگلیسی در مصاحبه دکتری الزامی است؟

مدرک زبان انگلیسی برای دکترا الزامی نیست اما داوطلبان پذیرش دکتری بدون آزمون از طریق آیین نامه استعداد درخشان، باید  دارای مدرک زبان معتبر باشند.

✔️ حد نصاب نمره زبان برای دکتری بدون آزمون چقدر است؟

حد نصاب نمره زبان برای دکتری استعداد درخشان وزارت علوم در آزمون msrt حداقل ۷۰ ، تولیمو ۵۰۰ ، تافل IBT حداقل ۵۶ ، تافل Computer حداقل ۷۳ ، تاقل Paper حداقل ۵۰۰ و برای مدرک آیلتس، حداقل ۵ می باشد.

📰 سایت پی اچ دی اینترویو ( PhdInterview ) مقالات آموزشی آمادگی مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد و سراسری را منتشر می کند و به بررسی عوامل موفقیت در مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ از جمله زبان می پردازد. همچنین آخرین اخبار دکتری زمان ثبت نام تافل ، اخبار آیلتس و سایر آزمون های زبان انگلیسی برای دکترا را در همین صفحه قرار می گیرد.

زبان دکتری ۱۴۰۳ ▪ دانلود رایگان کتاب زبان عمومی دکتری PDF

اهمیت زبان در آزمون دکتری ۱۴۰۳ چند درصد است؟ درس زبان برای دکتری همه رشته ها ضریب یک دارد و تاثیر زبان در آزمون دکتری ۱۴۰۳ حداکثر می تواند ۱۷ درصد باشد. زبان در مصاحبه دکترای سال جدید چه جایگاهی دارد؟